Great Ocean Road en Melbourne

18 januari 2017 - Melbourne, Australië

Maandag hebben we de Great Ocean Road gereden. Begonnen in Torquay en doorgereden tot Warrnambool (en dit is meteen het verste punt van onze reis). De Road is bij tijden fantastisch mooi. Prachtige stranden, mooie baaitjes, ruige kusten. Op verschillende plaatsen zijn we even gestopt. De stranden zijn heerlijk rustig. Een deel van de Road leidt niet langs de kust maar door een zeer bosrijk gebied hiernaast.

De 12 apostelen (die helaas nog maar met een stuk of 9 zijn) zijn prachtig om te zien. Ook een echte bezienswaardigheid dus ook hier veel Chinezen. Maar zoals overal rennen die achter hun gids aan, maken heel veel selfies en verdwijnen dan weer in de bus. Dus als je even geduld hebt... heb je zo'n plek vrij snel weer voor jezelf.

Vlakbij de apostelen zijn nog een aantal prachtige Arches en Bridges. Hier is het meteen veel minder druk want daar stoppen de toerbussen niet. Het was ook fantastisch weer. Zulke strakblauwe luchten zie je niet vaak! We hebben dan ook genoten.

De camping in Warrnambool lag pal aan het strand maar was ook best druk. En dat hadden we nog niet veel gehad in deze vakantie. Gelukkig was het maar voor een nacht. 's Avonds hadden we nog wat extra entertainment toen ouders elkaar in de haren vlogen over het gedrag van hun kinderen. Een behulpzame buurman wist de boel te sussen.

De volgende ochtend zijn we doorgereden naar Melbourne. Het eerste stuk van de route ging tussen de graanvelden door en heel af en toe zag je een huis of wat koeien. Je verwacht dan niet dat Melbourne bij wijze van spreken om de hoek ligt.

Maar dat lag het wel. Melbourne is ook een hele grote stad met zo'n 6 miljoen inwoners. Onze camping lag zo'n 10 kilometer uit het centrum en was een aangename verrassing voor een stadscamping. Hele ruime plekken, keurig schoon en voorzien van een heerlijk zwembad. En dat hadden we wel nodig want het werd 38 graden die dag. 's Middags hebben we dus heen en weer gewandeld tussen het zwembad en onze plek.

En toen werd het woensdag en moesten we de camper alweer inleveren. De camper verhuurder zat op zo'n 2 km van de camping dus daar waren we zo. De afhandeling ging gelukkig heel snel en binnen no time zaten we in een taxi richting ons hotel.

Dit hotel bleek een nogal luxe hotel te zijn met een mooie kamer met een prachtig uitzicht vanaf de 17e verdieping. Het raam loopt helemaal door en er staat een leuk bankje voor dus je kunt het allemaal heel goed bekijken. Goed voor mijn hoogtevrees.

We hebben het Sea Life Aquarium aan de overkant van de rivier dus daar zijn we even geweest. Een heel leuk aquarium met alleen zeedieren die in Australie voorkomen. En dat zijn er heel veel. En leuk om te zien dat we veel van deze dieren hebben gezien tijdens deze vakantie.

Na lekker uit eten geweest te zijn moeten nu toch echt de koffers worden ingepakt. Morgen worden we opgehaald en naar het vliegveld gebracht voor de reis naar Nederland.

Het was een fantastische vakantie in een prachtig land met hele leuke mensen. We hebben ruim 5000 kilometers gereden en heel erg veel gezien. Het zal niet de laatste keer zijn dat we hier geweest zijn. Er is nog zoveel Australie te ontdekken!

1. Oma en Opa van Duijn:
    18 januari 2017
    Goede reis en een behouden thuiskomst