Van Hervey Bay naar Byron Bay naar Bonny Hills

7 januari 2017 - Bonny Hills, Australië

Fraser Island, wat een belevenis! Nadat we werden opgehaald op de camping werden we op de ferry naar Fraser Island gezet. Na 40 minuten waren waren we er en mochten we in de gouden bus plaatsnemen. Ik bleek (onbewust) de Premium Tour geboekt te hebben en dat was de moeite waard. Overal mochten we als eerste heen, lekkere koekjes en koffie/water/sinasappelsap onderweg en een 1e klas lunch. Maar eerst vertrokken we. Fraser Island is een eiland wat bijna volledig uit zand bestaat en de wegen zijn onverhard en vergelijkbaar met een woeste tankbaan. De gouden bus was dan ook een speciaal geveerde 4WD bus.... En dat was nodig. Mensen, wat een heen en weer geschud maar ook wat een prachtig eiland. Het strand dient als snelweg en hier mag 80 km/u worden gereden... Dat lukte deze keer niet want het water stond nogal hoog. Na een flink eind over het strand gereden te hebben was onze 1e stop bij een wrak uit de 1e wereldoorlog. Hier mooie foto's kunnen maken. De 2e stop was bij de Coloured Sands (leek best op Bryce Canyon qua kleur). Hierna heerlijk gelunched in het Kingfisher Resort. Een steak sandwich is hier een hele maaltijd. Robbert kon zijn geluk niet op met zijn kipnuggets :). Na de lunch naar een prachtig meer gereden waar we lekker konden zwemmen. Na een uurtje was het tijd voor de middagthee/koffie met alweer heerlijke koekjes. En daarna moesten we alweer afscheid nemen van Fraser Island.

De volgende dag zijn we doorgereden naar Byron Bay waar we een leuke plek hebben op een hele drukke camping. Even is er wat geluidsoverlast van een groep jongeren maar daar maakt de manager al snel een eind aan.

Byron Bay is een heel druk stadje met veel jongeren en backpackers. Maar wel heel gezellig. Er hangt een beetje een hippie sfeer.

Op vrijdag worden we opgehaald om te gaan kayakken op zee. Jacques en Robbert hebben een kayak en ik mag met een van de gidsen mee. We kayakken met een grote groep de zee op en binnen de kortste keren worden de eerste dolfijnen gespot. Echt prachtig om te zien. De dolfijnen zwemmen om ons heen en springen en spelen uitgebreid in het water. Bij Byron Bay is een bekende surfspot waar tientallen surfers zich uitleven. Het is mooi om te zien dat sommige dolfijnen meesurfen met de golfen en de surfers. Prachtige belevenis. Op meerdere plekken stoppen we even en komen de dolfijnen naar ons kijken. De grootste uitdaging is nog om door de branding te komen bij het strand. Gelukkig heb ik een gids bij mij die er razendsnel door heen vaart. Sommige anderen hebben minder geluk en eindigen op hun kop onder de kayak. Jacques en Robbert komen als volleerde kayakers goed op het strand aan.

's Avonds komen Judith en Monique gezellig eten. Judith reist al een aantal maanden rond in Azie en is nu ook in Australie. Zo leuk om elkaar dan op deze manier te ontmoeten en bij te kunnen kletsen. En dat doen we dan ook uitgebreid met bier en wijn. Super gezellig. Judith en Monique reizen door naar het noorden en wij vertrekken richting Sydney. Even een tussenstop in Bonny Hills en dan naar Sydney.

1. Ron:
    7 januari 2017
    Wat een geweldige vakantie en wat zien jullie veel. Het lijkt wel een boek. Nog even genieten en dan zit het er weer op jullie kunnen terugkijken op een geweldige tijd.
  2. Oma en Opa van Duijn:
    7 januari 2017
    Waar zullen jullie na deze trip nog naar toe willen? China?