Sydney

14 januari 2017 - Phillip Island, Australië

wat een stad! Sydney is een hele grote maar vooral uitgestrekte stad. In de stad ligt een groot park met een camping. En hier hebben wij een prima plekje voor drie nachten. Het is een camping van het park maar van alle gemakken voorzien. Er is zelfs een zwembad.

Op onze eerste dag in Sydney pakken we de trein richting centrum. Voor Robbert kan het al niet meer stuk. Openbaar vervoer vindt hij helemaal leuk.

We stappen uit bij Circular Quay en staan meteen bij het Operahouse en de Harbour Bridge. Fotomomenten dus. Het is weer stralend weer. Na de foto's kijken we rustig rond en gaan ook even naar het politiemuseum. Niet Sl te groot maar wel leuk gedaan. We gaan op zoek naar Tess de eerste reddingshond van Sydney en Robbert mag zijn vingerafdrukken laten nemen.

Na de lunch gaat het dan echt gebeuren. De Harbour Bridge. Ik heb er al nachtmerries van gehad maar ik ga het toch doen. Na een uitgebreide check met zelfs een alcoholtest (ook voor Robbert) krijgen we een mooi pak en petje en worden we in een klimtoestel gehesen. Na een korte training op trappen mogen we de brug op. Het is een hele onderneming en in totaal ben je drie uur aan het klimmen en dalen. Het uitzicht is werkelijk fantastisch. Bovenop de brug sta je op ongeveer 134 meter boven het water. Ik sta geregeld doodsangsten uit maar de mannen hebben nergens last van. Robbert staat geregeld gezellig te dansen en te springen. Wat doet hij het toch goed deze vakantie. Trots!!

Op verschillende momenten worden er foto's gemaakt en ik doe dan mijn best om leuk te lachen. Ondertussen heb ik kramp in mijn handen van het vasthouden... Als we weer beneden zijn ben ik nog zeker een half uur trillerig. En beloon mezelf met een groot stuk chocola. Maar het is wel gelukt.

Op de camping komen we lekker tot rust. De volgende dag gaan we weer Sydney in en dan naar het maritiem museum waar we in een onderzeeër mogen kijken en ook op verschillende oorlogsschepen. Heel oud en vrij nieuw. Een heel leuk museum. Natuurlijk gaan we ook even naar Bondi Beach. Helaas kan ik die knappe dierenarts niet vinden. Op het strand liggen wel heel veel mensen die graag gezien willen wordenmbekeken maar gelukkig ook wat minder afgetrainde mensen. Steken we niet zo heel erg af.

na deze drukke dag gaan we lekker terug naar de camping en maken we ons klaar voor een hele lange rit morgen. Richting Taggerty.

1. Oma en Opa van Duijn:
    13 januari 2017
    Na zoveel avonturen kan je toch geen hoogtevrees meer hebben.
  2. Jan en Paula:
    14 januari 2017
    Wat een geweldige ervaring weer. En je mag zeker trots zijn op jullie zoon (en op jezelf). Top !!