Hong Kong

12 december 2016 - Royal Plaza Hotel, Hongkong

Zondag was het dan eindelijk zover. Na ruim een jaar voorbereiding gaan we op reis via Hong Kong naar Australie.

Het toestel van Cathay Pacific staat al op ons te wachten als we op Schiphol arriveren. Robbert vindt dat we eerst maar eens moeten eten voor we aan boord kunnen gaan dus dat doen we met croissantjes.

De vlucht vertrekt keurig op tijd en na ruim 10 uur vliegen landen we in een ontwakend Hong Kong. Er is 7 uur tijdsverschil die we dus ineens "kwijt" zijn.

Robbert heeft het keurig volgehouden in het vliegtuig. Ook omdat er hele leuke films en games te zien zijn. Zijn Ipad kan bijgeladen worden dus er kan eigenlijk niets meer fout gaan.

In Hong Kong worden we opgewacht door een chauffeur met een zeer luxe auto die ons in een half uurtje naar ons hotel brengt.

Het hotel ligt in het centrum van Hong Kong. Een stad met heel veel hoogbouw en dan verrassend groene stukken. Het is bijna shockerend om te zien hoe groot de tegenstelling is in de buitenwijken en in het duurdere stuk, Kowloon.

Wij denken slooppanden te zien maar hier blijken gewoon heel veel mensen te wonen. Onderhoud wordt hier volgens mij niet gepleegd. Ook opvallend is de grote hoeveelheid personeel in het hotel. Voor iedere functie lopen twee, drie mensen rond te rennen. Zelf een deur openmaken is er niet bij. Koffers sjouwen? echt niet. Mensen zijn heel netjes en vriendelijk maar een praatje aanknopen is er niet bij. Personeel van winkels (naast het hotel ligt een heel groot winkelcentrum) staat voor de winkels opengaan netjes in het gelid en krijgen nog even de laatste orders.

Het hotel is mooi, de kamer prima en het grote zwembad (op de 8e verdieping!) bevalt heel goed.

Morgen gaan we echt op pad!