Van HongKong naar Australie

15 december 2016 - Cairns, Australië

Onze laatste dag in HongKong.

Na een bezoek aan de pannenkoekenmachine wandelen we vanuit het hotel naar de Flowermarkt. Deze is aan de overkant van het hotel en hier ontdekken we ook de eerste kerstbomen. Het ruikt hier heerlijk naar verse bloemen. Grappig om te zien dat in ieder geval een deel van de bloemen uit Nederland is overgevlogen. Robbert wil heel graag met de metro dus storten we ons in het ondergrondse avontuur. We kiezen een willekeurig station want we weten toch niet waar we heen gaan. De metro werkt snel en makkelijk. Ook hier moet in- en vooral uitgecheckt worden. Wat niet lukt als je je kaartje aan de verkeerde kant in het apparaat stopt.... Gelukkig worden we gered door een oudere meneer die een stortvloed aan woorden uitstort over een metromedewerker die dan maar besluit om ons een nieuw kaartje te geven. We zijn bevrijd. Het is best apart om de enige Westerlingen te zijn in de hele metro. Na de metro wandelen we naar de Bird Garden. Hier heeft de tijd echt stil gestaan. Heel veel kooitjes met heel veel vogels. Net als vroeger en vroeger en vroeger. Sommige kooien zijn vervangen door plastic exemplaren maar het ziet er verder hetzelfde uit. Aan het eind van de middag zijn we goed moe van het rondwandelen. We sjokken terug naar het hotel waar men keurig onze bagage heeft bewaard. Rond 17 uur worden we opgehaald om in een luxe taxi naar het vliegveld te worden gebracht voor onze nachtvlucht naar Cairns. HongKong heeft een heel modern vliegveld met vooral veel wit als aankleding. Als we aan boord mogen duurt het allemaal wel heel lang. Aan het eind van de "slurf" blijkt waarom. Iedereen moet weer zijn tas laten checken... Niet dat dit grondig gaat maar het gaat blijkbaar om het idee. Na een vlucht van ongeveer 7 uur landen we dan in Australie. Het is meteen knap warm. Om 7 uur 's ochtends is het al bijna 30 graden. De lucht is strakblauw. Zonnebrandcreme!!! We worden al snel opgepikt en in ons hotel gebracht. Een heel leuk hotelletje vlak achter de Cairns Esplanade. Deze Esplanade loopt langs de kust richting het centrum van Cairns. Aparte paden voor fietsers/voetgangers en autoverkeer. Met allerlei fitnessapparaten onderweg. Na ongeveer een kilometer komen we de Lagoon tegen. Een aangelegd zwembad omdat je hier niet in zee kunt zwemmen in verband met kwallen en krokodillen. Hier natuurlijk even in het water gelegen. Het is tenslotte al boven de 30 graden. Wat boodschapjes gedaan en verder lekker gerelaxed bij ons hotel. 's Avonds heerlijk Balinees gegeten in het restaurant. Echt de moeite waard. We liggen vroeg op bed want morgen gaan we op duiksafari. Spannend!!!

1. Oma en Opa van Duijn:
    15 december 2016
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben en een mooie tijd toegewenst.