Port Douglas

23 december 2016 - Port Douglas, Australië

Onze drie dagen in Port Douglas zitten er al weer bijna op. Wat een prachtige omgeving is het hier. Ons appartement ligt vlakbij het strand en daar hebben we lekker gebruik van gemaakt. Lekker een paar uurtjes naar het strand, hardlopen op het strand gewoon even lekker wandelen. Het strand is heerlijk rustig (zeker als je het vergelijkt met een Nederlands strand op drukke dagen).

Het dorp Port Douglas is een gezellig, vriendelijk dorp, voorzien van alle gemakken aan winkels, restaurants, backpackers hotels enz. Het is er gezellig druk met die typische Australische mentaliteit "no worries, mate". Heerlijk ontspannen.

We hebben niet alleen op het strand gezeten maar ook een prachtige tocht gemaakt op de Daintree River. Onze gids, Dan, heeft ons een groot stuk van de rivier laten zien en heel veel verteld. We hebben heel veel vogels en vleermuizen gezien. Met name de vleermuizen hebben indruk gemaakt. Niet alleen door hun grootte maar ook door hun aantal. Veel vleermuizen droegen ook nog een jonge vleermuis met zich mee. In de schemer gingen ze allemaal op jacht en ook drinken uit de rivier. Dit doen ze door zich al vliegend te laten vallen op het water. Hierna vliegen ze door naar een boom en likken het water uit hun vacht.

Ook hebben we krokodillen gespot. En gezien. Maar deze dieren hadden weinig zin in ons en trokken zich snel terug als we in de buurt kwamen. Toch een apart idee dat je over een rivier vaart waar honderden krokodillen wonen.... We hebben voorzichtig gedaan met in- en uit de boot stappen.

Morgen rijden we terug naar Cairns waar we de huurauto in gaan leveren en de camper op kunnen halen. En daarmee begint onze grote trektocht langs de kust van Australie, helemaal tot in Melbourne. Nieuwe avonturen wachten op ons!!

1. Jan en Paula:
    23 december 2016
    Prachtig verhaal weer en inderdaad een ervaring om op zo'n rivier te varen. Al veel foto's gemaakt ?? Zal wel.
  2. Oma en Opa van Duijn:
    27 december 2016
    Geweldig, ga zo door. Wanneer komt jou boek uit?